روز خانواده، عشق و وفاداری در مسکو و دیگر شهرهای روسیه برگزار شد تا از زوج‌هایی که بیش از ۲۵ سال با یکدیگر زندگی مشترک داشته‌اند تقدیر شود.

جشن روز خانواده، عشق و وفاداری با حضور زوج­هایی که بیش از ۲۵ سال با هم زندگی مشترک داشته‌اند برای نهمین سال پیاپی در مسکو و دیگر شهرهای روسیه برگزار شد و به آنها جوایز و مدال­هایی اعطا گردید. در یکی از صومعه ­های شهر مسکو که بقایای پتر و فیرونی زوج سمبل عشق و وفاداری دفن شده است، نیز این جشن با شکوه برگزار شد.

در طول سال­های گذشته برگزاری این جشن با حمایت گسترده­تری از سوی مردم کشور روبرو شده است و حتی شهروندان روسیه که مقیم ۴۰ کشور دنیا هستند نیز این جشن را همزمان با شهرهای روسیه برگزار می­کنند. این حرکت جمعی نمایانگر همبستگی روحی و قدرت فرهنگ و سنت در کشور چندقومیتی روسیه است. سویتلانا مدودیوا همسر نخست وزیر روسیه نیز همراه با دیمیتری مدودیف نخست وزیر کشور به عنوان رئیس بنیاد پیشنهادات اجتماعی – فرهنگی حاضر شد.

این جشن معمولا در مسکو سه روز ادامه دارد. "الکساندر کیبوفسکی" رئیس دپارتمان فرهنگ در مسکو هدف از طولانی کردن آن را پیوستن مردم و تفریح و استراحت آنها عنوان کرد.

در مسکو ۲۷ نقطه معروف شهر امروز با برگزاری جشنواره ­های متنوعی از قبیل «جشنواره مربا»، «جشنواره بستنی»، «جشنواره خانواده، عشق و وفاداری» موجبات شادی و همبستگی مردم را فراهم می­کنند. یکی از سنت­های رو به گسترش در جامعه امروز روسیه، برگزاری مراسم عقد ازدواج در روز «خانواده، عشق و وفاداری» است. در این روز هیچ کدام از دفاتر ثبت ازدواج اقدام به امضای سند طلاق نمی­کنند.

به گفته سازمان آمار رسمی روسیه، از هر یازده ازدواج یک مورد در مسکو انجام می­گیرد. امروز کلیسای ارتدوکس روسیه نام پتر و فیرونی را در زمره قدیسان و حامی خانواده و ازدواج قرار داده ­اند. طبق افسانه­ های روسی، این زوج عاشق روز ۲۵ ژوئن ۱۲۲۸ در یک روز دار فانی را وداع گفته­ اند. بقایای ایشان در صومعه تثلیث مقدس در شهر موروم نگهدای می­شود.

منبع: خبرگزاری تاس

http://tass.ru/obschestvo/۳۴۳۸۳۱۱

کد خبر 2950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =